کوهنورد کیست؟

۵ بازديد

چه کسی باید به خود کوهنورد بگوید ؟

اما کوهنوردی که به صورت عمومی برای همه زیر رشته ها استفاده می گردد، به صورت خاص به حرکت برنامه ریزی شده برای صعود هدفمند یک قله همراه حداقل سه نفر با تجهیزات کوهنوردی مثل طناب و آمادگی جسمانی مناسب صورت می گیرد. همه اعضای این گروه آموزش کوهنوردی دیده اند و با آمادگی کامل روانی و جسمانی گام در این راه می گذارند.
خوشحال خواهم شد اگر با دقت بخوانید و بلاگ من را به دوستان خود هم معرفی کیند. اکنون با من همراه باشید.

کوهنورد به این معنا باید با اصول کوهنوردی آشنا باشد، خطرات کوهستان را بداند و همه تلاش خود را برای سلامت و ایمنی خود و همراهانش انجام دهد. از جمله اصولی که باید در کوهستان به آن توجه داشته باشیم زمانبندی حرکت و استراحت در طول مسیر است. در زمستان برای صعود قله تا ساعت ۱۳ فرصت داریم و در تابستان تا ساعت ۱۴ ، و اگر قصد شب مانی دارید، حتما باید قبل از تاریک شدن هوا به محل کمپ برسیم و چادرها را برپا کنیم. مهم ترین مطلب این است که شما برای همه شرایط برنامه ریزی کرده باشید. همیشه بدانیم در کوهستان امکان بوجود آمدن شرایط پیش بینی نشده هست، ما از قبل تمامی شرایط را برای خودمان یکبار تجسم می کنیم، و تصمیماتی که می توانیم برای آن اتخاذ کنیم را مرور می کنیم.

وسایل کوهنوردی خود را قبل از برنامه بازرسی کنیم و کمبود ها را جبران کنیم، همراه داشتن دستکش و جوراب اضافه در زمستان از الزامات یک کوهنورد است، اینکه از هواشناسی منطقه ای که در آن صعود می کنیم، مطلع باشیم. همیشه قبل از برنامه کوهنوردی از استراحت و خواب کافی بهره ببریم و با انجام ورزش های منظم در طول هفته توان بدنی خود را ارتقا دهیم.

شناخت همنورد چرا مهم است؟

 صبوری شما در کوهنوردی و شناخت از موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما شناخت همنوردان و سطح توانایی آنها نیز در اجرای یک برنامه خوب کوهنوردی مؤثر است، بنابراین سعی کنیم در مورد توانایی همنوردانمان اطلاع کسب کرده و با خاطری مطمئن اقدام به صعود کنیم.

برای کوهنوردی چه لوازمی نیاز داریم؟

تجهیزات کوهنوردی بسیار گسترده هستند و بنا بر شرایط، فصل و زمان صعود متفاوت می شوند.

اما این پنج وسیله برای هر برنامه کوهنوردی از لوازم ضروری است؛ کفش مناسب همراه جوراب ضخیم، کوله پشتی همراه آب، باتوم یا عصای کوهنوردی، عینک آفتابی و کلاه آفتابگیر.

این وسایل کوهنوردی با سطح های قیمتی متفاوت و برندهای ایرانی و خارجی موجودند، بنابراین لازم نیست با خرید وسایل کوهنوردی گران قیمت شروع به کوهنوردی کنید، می توانید با لوازم با کیفیت ایرانی با انتخاب اصولی و درست از کوهنوردی لذت ببرید.

در طول مسیر از نوشیدن آب و مایعات غافل نشویم، و از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده در ارتفاعات استفاده کنیم، تا جایی که امکان دارد از لوازم سبک وزن و استاندارد استفاده کنیم، زیرا مدت زمان زیادی در حال فعالیت کوهنوردی هستیم و یک بی توجهی کوچک موجب آسیب دیدگی می گردد. مثلا اگر در تنظیم بندهای کوله پشتی دقت نکنیم، بعد از چندین ساعت کوهنوردی در ناحیه کمر احساس درد می کنیم یا اگر کفش کوهنوردی مناسبی نداشته باشیم از ناحیه مچ یا ناخن دچار آسیب می شویم.

کوهنوردی ورزشی است که انرژی زیادی نیاز دارد، بنابراین همراه داشتن کربوهیدرات و خرما برای یک صعود لذتبخش بسیار ضروری است.
امیدوارم از این بلاگ من لذت برده باشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.